Altfel de libertate… una adevărată!

O proaspata mamica ma intreaba cum m-am obisnuit fara „libertate” de cand am copii fiindca ea se simte prizoniera in casa de cand are bebelusul. Mi-a parut rau pentru ea! Eu nu m-am simtit asa nici la primul copil si nici acum cu doi, din contra ma simt mai libera ca inainte, sa va spun de ce:
Noi am fost si am ramas plimbareti, mereu ne urcam in masina si plecam pe undeva. Asta nu s-a schimbat nici dupa ce am devenit parinti. Copii s-au obisnuit cu statul in masina si cu micile noastre excursii. Le place si lor sa descopere locuri noi, sa manance in diverse localuri si chiar sa viziteze muzee, castele, parcuri, case memoriale. Noi evitam hotelurile, ne cazam la casa sau apartament folosind Booking-ul. Pur si simplu alegem o locatie cu reviewuri bune si rezervam… si nu am fost nici macar o data dezamagiti. Fetele isi aleg primele camera si imediat incep sa isi despacheteze jucariile din bagaj ca sa o decoreze dupa gustul lor :).
Despre luat masa sau mers la cafea/suc/bere/inghetata in oras: nici astea nu ne lipsesc fiindca am continuat sa iesim la fel de mult, vara aproape seara de seara. Ne-am facut o lista cu cateva locatii unde copii sunt bine vazuti, unde mancarea e variata si proaspata, unde e curat si iesim ori de cate ori vrem. Copii se joaca frumos in asteptarea desertului, noi ne bucuram de o masa buna, de o limonada sau o cafea. Am mai mereu in geanta cutia cu carioci, o carte/foi de colorat si cateva jucarioare gen Lego cu care ele isi gasesc de lucru pe masa si sub masa :). Toata vara au facut omuletii Lego baie in scumierele de la terasa… uneori chiar si tratamente cu apa minerala :).
E drept nu am mai fost in club de cand avem copii, dar nu pot sa zic ca imi lipseste. Chiar radeam cu sotul intr-o seara cand mama era la noi daca sa ne „riscam” la o sambata noapte in club, am zis pas amandoi. Poate suna patetic, dar ceasul meu biologic zice ca pot adormi dupa 12 noaptea o singura zi pe an… asa ca o pastrez pentru Revelion. Imi place muzica, imi place sa dansez, dar cred ca nu as mai rezista o noapte la disco, cel mai probabil as adormi cu capul pe masa si asta nu de la prea multe margarita :).
Cumparaturi cu copii: trebuie sa recunosc ca nu mergem des in supermarket, ne-am invatat cu magazinele si piata din apropiere asa ca un drum la magazin ne poate costa cel mult o punga de pufuleti in plus. Pentru innoit garderoba prefer variantele online sau momentele cand ele sunt la gradinita ca sa nu devina o experienta obositoare pentru ele, statul prin cabine de proba nu-i tocmai activitatea preferata a celor mici.
Concluzia: copii nu ne-au transformat in prizonieri! E vorba doar de adaptare si rabdare! Da, uneori copii te pot face sa ceri chelnerului sa-ti impacheteze cina, dar nu e vina lor si in nici un caz nu inseamna ca data viitoare va fi la fel.
Despre prieteni si socializare ca parinte cu copii mici: da, recunosc, prietenii s-au mai schimbat, unii s-au evaporat, dar altii, mai frumosi si mai potriviti noua le-au luat locul. Da, majoritatea prietenilor nostri au copii, copii lor sunt prietenii copiilor nostri si asta nu poate fi decat perfect. Nu va sfiiti sa socializati cu mamicile din parc, cu vecina de la 2 care are un pitic, cu parintii copiilor de la gradinita copiilor… sigur veti descoperi si oameni cu care sunteti pe acceasi lungime de unda, cu care sa iti faca placere sa interactionezi sau sa iesi la o plimbare.
Mai e ceva care imi da libertarea asta de care ma bucur azi – nu imi mai pasa, mai deloc, de ce spun altii. Treaba lor, parerea lor! Imi pasa doar de familia mea, de cum ma vad copii mei, de cum ma vede sotul meu, atat! Sunt libera sa duc gunoiul fara rimel la ochi, sunt libera sa port costum de baie fara burete, sunt libera sa iau masa in oras fara tocuri de 10, sunt libera sa port rucsac in loc de poseta, sunt libera sa imi usuc parul si atat…fara alte 3 produse care sa il aranjeze nu stiu cum! Inca imi place sa ma „fac frumoasa”, o fac aproape zilnic, dar fiindca imi face placere, nu fiindca m-ar vede stiu eu cine!
Sunt zilnic in preajma copiilor mei si in relatia cu ei sunt 100% naturala, cum ma simt bine, cum imi place, cum imi vine, cum vreau eu… spuneti si voi daca asta nu e libertate?!